... programu.0.1
Pri práci v DOSe alebo WINDOWSoch je koncovka .exe nutná. Ak pracujete pod
LINUXom, je zvyk koncovku pre spúšťateľné programy nepoužívať.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... Logu.0.2
Podaktorí si možno ešte matne spomínajú na príkazy Comenius Loga urob a urob.tu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...U).0.3
Situácia s typmi premenných je trošku komplikovanejšia. Existuje ich ešte niekoľko typov a jazyk C obsahuje prostriedky, ako si ďalšie typy vyrobiť. Na začiatok vám však stačí poznať tieto tri.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... takto:0.4
Ešte pokročilejší programátor by napísal main(){int i=7;} a naprostý C-čkový guru by sa písaním programu, ktorý aj tak nič nerobí už vôbec nezdržiaval.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... vôbec.0.5
Nie, že by sa nedal napísať program, ktorý to dokáže a pritom každú inštrukciu vykoná presne raz. To s pomocou pomerne jednoduchej matematickej finty ide. Ale nejde to urobiť spôsobom uvedeným vyššie.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... 0.0.6
Tento operátor sa nazýva "a", "and" alebo "logický súčin".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...||.0.7
Operátor "alebo", "or" alebo "logický súčet".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...!.0.8
Tento operátor sa nazýva "negácia".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... takto:0.9
Aby to vôbec išlo spustiť, nasledovný kus kôdu musí byť umiestnený v nejakej funkcii (napr. main()). Aby sa dali použiť funkcie getchar() a printf(), musí byť načítané stdio.h Takéto veci budem pre budúcnosť považovať za samozrejme, nebudem ich tam z priestorových dôvodov vypisovať a nebudem to zakaždým obkecávať.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... splnená.0.10
V prípade, že je v kučeravých zátvorkách iba jeden príkaz, tak sa môžu vynechať. V našej ukážke by teda vôbec nemuseli byť. Ale nie je chyba, ak tam sú. Ak by medzi nimi mal byť viac, než jeden príkaz, tak sú nutné.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... nemusia.0.11
Poznámka pre guruov: ten cyklus sa teda dal napísať aj
while (i <= dokolko)
printf("%d\n", i++);
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... ďalšie.0.12
Pozor! Teraz z cyklu nevyskakujete. Budete sa v ňom točiť ďalej, potrebujete iba zrušiť aktuálne kolo.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
....0.13
Práve z toho dôvodu bola premenná c deklarovaná ako int. Premenná typu char môže nadobúdať iba hodnoty od 0 do 255 a tá -1 by sa do nej nedala priradiť.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... číslo.0.14
Je dobrým zvykom dávať premenným, ktoré sú smerníkmi názvy začínajúce na p.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...bffff7f40.15
Adresy v pamäti sa obyčajne udávajú v šestnástkovej sústave. Čísla v šestnástkovej sústave fungujú rovnako ako v desiatkovej, iba majú ešte nejaké cifry (konkrétne a, b, c, d, e a f) navyše.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...a+1". 0.16
Ono je to vymyslené šikovne. Keď sa vyhodnocuje *(a+3) a a je smerník na int, k adrese a sa nepripočíta 3, ale 12 -- teda "trikrát veľkosť int". Ak by to bolo pole char-ov, pripočítala by sa trikrát veľkosť char.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.