- ... programu.0.1
- Pri
práci v DOSe alebo WINDOWSoch je koncovka .exe nutná. Ak pracujete pod
LINUXom,
je zvyk koncovku pre spúšťateľné programy nepoužívať.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... Logu.0.2
- Podaktorí si možno ešte matne spomínajú na príkazy
Comenius Loga urob a urob.tu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...U).0.3
- Situácia s typmi premenných je trošku komplikovanejšia. Existuje
ich ešte niekoľko typov a jazyk C obsahuje prostriedky, ako si ďalšie typy
vyrobiť. Na začiatok vám však stačí poznať tieto tri.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... takto:0.4
- Ešte pokročilejší programátor by napísal
main(){int i=7;}
a naprostý C-čkový guru by sa písaním programu, ktorý aj
tak nič nerobí už vôbec nezdržiaval.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... vôbec.0.5
- Nie, že by sa nedal napísať program, ktorý to dokáže a
pritom každú inštrukciu vykoná presne raz. To s pomocou pomerne jednoduchej
matematickej finty ide. Ale nejde to urobiť spôsobom uvedeným vyššie.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...
0.0.6
- Tento operátor sa nazýva "a", "and" alebo "logický súčin".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...||.0.7
- Operátor "alebo", "or" alebo "logický súčet".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...!.0.8
- Tento operátor sa nazýva "negácia".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... takto:0.9
- Aby to vôbec išlo spustiť,
nasledovný kus kôdu musí byť umiestnený v nejakej funkcii (napr. main()).
Aby sa dali použiť funkcie getchar() a printf(), musí byť načítané stdio.h
Takéto veci budem pre budúcnosť považovať za samozrejme, nebudem ich tam z
priestorových dôvodov vypisovať a nebudem to zakaždým obkecávať.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... splnená.0.10
- V prípade, že je v kučeravých zátvorkách iba jeden
príkaz, tak sa môžu vynechať. V našej ukážke by teda vôbec nemuseli byť. Ale nie
je chyba, ak tam sú. Ak by medzi nimi mal byť viac, než jeden príkaz, tak sú
nutné.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... nemusia.0.11
- Poznámka pre
guruov: ten cyklus sa teda dal napísať aj
while (i <= dokolko)
printf("%d\n", i++);
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...
ďalšie.0.12
- Pozor! Teraz z cyklu nevyskakujete. Budete sa v ňom točiť
ďalej, potrebujete iba zrušiť aktuálne kolo.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ....0.13
- Práve z toho dôvodu bola premenná c
deklarovaná ako int. Premenná typu char môže nadobúdať iba hodnoty
od 0 do 255 a tá -1 by sa do nej nedala priradiť.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ... číslo.0.14
- Je dobrým zvykom dávať premenným, ktoré sú smerníkmi názvy začínajúce
na p.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...bffff7f40.15
- Adresy v pamäti sa obyčajne udávajú v šestnástkovej sústave.
Čísla v šestnástkovej sústave fungujú rovnako ako v desiatkovej, iba majú ešte
nejaké cifry (konkrétne a, b, c, d, e a f)
navyše.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- ...a+1". 0.16
- Ono je to vymyslené šikovne. Keď sa vyhodnocuje
*(a+3) a a je smerník na int, k adrese a sa nepripočíta
3, ale 12 -- teda "trikrát veľkosť int". Ak by to bolo pole char-ov, pripočítala by sa trikrát veľkosť char.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.