POSLEDNÁ KONŠTITÚCIA: SCION VERZIA "DEADLINE" DOKUMENTÁCIA ============ Tieto informácie by sme dali priamo do hry, ale celkom všetko sme nestihli. Tak sú aspoň tu. Scion je RPG hra s old-school 2D grafikou, ale aj rôznymi netradičnými prvkami. Príbeh je zasadený do krajov Zememoria od Ursuly Le Guinn, a predpokladá sa, že ste dané podkladové knihy čítali. (Ak nie, na internete môžete nájsť ich zhrnutia.) Hra sa ovláda len klávesnicou. Najefektívnejšie ovládanie je cez numpad: čísla sú pohyb do jednotlivých smerov, enter aktivuje a mínus stornuje. Môžete samozrejme používať aj štandardné klávesy, napr. šípky a escape. Najzaujímavejšou časťou hry je bojový systém. V Zememorí funguje mágia na iných princípoch, ako v iných fantasy svetoch. Človek má moc nad predmetmi, keď pozná ich pravé mená. V Scione je 12 takýchto mien, spojených so štyrmi živlami. Každé kúzlo je zložené z dvoch slov: vždy, keď poviete slovo, spojí sa s tým, čo ste povedali pred ním, a niečo sa stane. 12 krát 12 slov dáva dokopy 144 rôznych efektov. (Toto číslo je v praxi len polovičné, pretože tie isté slová majú rovnaký účinok, aj keď ich poviete v opačnom poradí.) Tento systém umožňuje hráčovi taktizovať a vopred si plánovať, ako slová čo najefektívnejšie prepojiť a zreťaziť. Zlepšovanie postáv neprebieha po úrovniach. Miesto toho si priamo za XP (skúsenosti) získané v boji kupujú zvýšenia svojich vlastností. Preto sa môžu vyvýjať, ako chcete - napríklad Ged sa môže zamerať len na mágiu a vôbec si nezvyšovať silu. Toto zvyšovanie sa deje v menu (prístupné klávesou escape, resp. mínusom na numpade). V tomto menu sa postavy môžu aj učiť a zameriavať sa na kúzelné slová. Slová stoja viac skúseností, ako učenie vlastností, a predstavujú dlhodobejšiu investíciu. Zo slov, čo poznáte, si môžete vyberať, na ktoré slová sa chcete zamerať. To má tieto účinky: - Slovo bude mať väčšie účinky - viac zraňovať, apod. - Zameranie zväčší vašu odolnosť proti danému živlu. - Váš fyzický útok (palica) bude mať takú živlovú príslušnosť, ako vaše najsilnejšie zameranie. (Napríklad keď ste zameraný na slovo sopku, palica bude nepriateľov zraňovať ohňom.) - Keď postava v boji prvýkrát vysloví slovo, ako ďalšie slovo kúzla sa použije jej najsilnejšie zameranie. (Keď ste zameraný na sopku, a prvý v boji poviete blesk, začarujete tým kúzlo sopka + blesk.) Vývoj hry bude pokračovať aj ďalej, minimálne až do prezentácie. (Pravidlá Špongie ale vynucujú, aby bola prezentovaná presne odovzdaná verzia, bez týchto ďalších vylepšení.) V tejto verzii, pomenovanej "DEADLINE", čiže "termín", sa ešte môžu vyskytovať rôzne chyby, ktoré unikli našej pozornosti - otestovať sme hru stihli len veľmi zbežne. V ďalšej verzii, "RELEASE", tiež mimo iného zakomponujeme túto dokumentáciu priamo do hry. Túto novú verziu si budete môcť stiahnuť z adresy . Ak máte pocit, že je hra priťažká, na stránke uvedenej vyššie nájdete aj rôzne rady, ako hrať.