Na stiahnutie
Oficiálnu verziu pravidiel si môžete stiahnuť vo formáte doc alebo pdf (tretia verzia vydaná k 19.9.2009):
spongia2009-pravidla.pdf
spongia2009-pravidla.doc
Pravidlá
ŠPONGIA – Pravidlá
Špongia je súťaž v programovaní počítačových hier, ktorú poriada Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium (ŠpMNDaG) pod záštitou kabinetu matematiky, fyziky a informatiky.
V hlavných úlohách:
- Porota
- Má troch až piatich členov
- Predseda poroty vymýšľa zadanie
- Porota hodnotí výsledné programy a rozhoduje o udelení cien
- Účastníci
- Súťaže sa zúčastňujú tímy žiakov ZŠ, SŠ a gymnázií (starší sa môžu zúčastniť exhibične – súťaže sa teda nezúčastňujú)
- Tím má 1-6 členov, pričom jeden z členov tímu je kapitán
- Každý účastník môže byť nanajvýš v jednom tíme
Forma súťaže
Súťaž sa skladá z dvoch častí – z programovacej časti a vyhodnotenia.
- Programovacia časť
- Programovacia časť trvá 18 dní
- Prvý deň sa zverejní zadanie a najneskôr posledný deň na pravé poludnie treba porote odovzdať program
- Programovacia časť prebieha vo voľnom čase súťažiacich
- Súťažiaci môžu programovať v ľubovoľnom programovacom jazyku
- Môžu sa používať aj cudzie "zdroje" (obrázky, hudba...) (viď nižšie), ale vlastné budú hodnotené lepšie
- Súťažiaci môžu používať vopred pripravené vlastné zdrojové kódy, obrázky, hudbu a pod.
- Pokiaľ súťažiaci používajú cudzie knižnice, musia rešpektovať ich licencie
- Vyhodnotenie
- Trvá jeden deň
- Vyhodnotenie prebehne verejne na gymnáziu Školy pre mimoriadne nadané deti Skalická 1.
- Najprv bude mať každý tím prezentáciu vlastného programu
- Prezentuje sa odovzdaná verzia programu
- Prezentácia programu bude trvať cca 15-20 min. (podľa počtu zúčastnených tímov, počas súťaže bude rozsah upresnený).
- K dispozícii bude PC, dataprojektor, súťažiaci si môžu doniesť vlastné notebooky. (V prípade potreby ďalších pomôcok kontaktujte organizátorov.)
- Odporúčame, aby si každý tím urobil prezentáciu v PowerPointe príp. inom obdobnom programe
- Po prezentáciách bude nasledovať vyhodnotenie v rôznych kategóriách (viď nižšie) a udeľovanie cien
- Poobede v pracovný deň pred dňom prezentácií budú mať súťažiaci možnosť svoje hry nahrať a odskúšať na počítačoch, na ktorých sa bude prezentovať. V prípade, že nebudete mať vlastný počítač s inštaláciou, túto možnosť výrazne odporúčame využiť, pretože čas inštalácie sa inak započíta do času prezentácie.
Ako odovzdať program
- Program nemusí byť hotový, ale musí byť spustiteľný
- Spolu s programom treba odovzdať aj zdrojové kódy
- Spolu s programom treba odovzdať aj súbor spongia-info.txt, kde budú uvedené všetky cudzie "zdroje" (obrázky, hudba...); príklad takého súboru viď nižšie.
- Odporúčame priložiť aj manuál k hre (s popisom ovládania resp. možností hry)
- Program sa dá odovzdať buď osobne (Aninovi Belanovi na ŠpMNDaG) alebo prostredníctvom e-mailu (spongia@smnd.sk).
Hodnotené kategórie
V zátvorke je uvedená váha kategórie, celkový súčet je 100 bodov.
- Najlepšia hrateľnosť (15)
- Hodnotí sa herný princíp a hrateľnosť hry
- Technická vyspelosť (15)
- Hodnotí sa bezproblémovosť inštalácie, spustiteľnosť programu, jeho stabilita, tzv. bezbugovosť a nezávislosť rýchlosti hry na výkone počítača (prítomnosť tzv. timeru).
- Splnenie zadania (15)
- Hodnotí sa nakoľko program spĺňa požiadavky zo zadania
- Najlepšia grafika (15)
- Hodnotí sa pôvodnosť grafiky a celkový dojem
- Najlepší zvuk (10)
- Hodnotí sa pôvodnosť zvuku a celkový dojem
- Najlepšia atmosféra (5)
- Hodnotí sa zladenosť grafiky a zvuku, atmosféra hry
- Najlepší nápad (10)
- Hodnotí sa originalita programu
- Najlepšie promo (10)
- Hodnotia sa veci propagujúce hru, ako napr. web stránka, trailer, samotná prezentácia, fantázii sa však medze nekladú. Prezentácia je dôležitá súčasť tvorby hry, preto určite príďte hru odprezentovať. V prípade mimobratislavských tímov sme schopní poskytnúť nocľah v škole, treba si ale doniesť spací vak.
- Cena publika (5)
- Keďže prezentácie prebehnú verejne, publikum bude mať možnosť hlasovať za najlepšiu hru
- Absolútny víťaz
- Hlavná cena
Termíny súťaže pre rok 2009
8. 10. | Uzávierka prihlasovania tímov (štvrtok) |
9. 10. | Vyhlásenie zadania (piatok) |
9. 10 – 26. 10. | Programovacia časť |
26. 10. | Termín odovzdania programov (pondelok) |
2. 11. | Možnosť predinštalácie a generálka (pondelok) |
3. 11. | Vyhodnotenie (utorok) |
Záverečné ustanovenia
Organizátori si vyhradzujú právo na zmenu pravidiel do 3 dní pred vyhlásením zadania. Porota má právo diskvalifikovať nejaký tím:
- Pri porušení pravidiel
- Pri nedodržaní zadania
- Pri porušení morálnych alebo etických zásad
- Vo výnimočných prípadoch ak to uzná za vhodné z iných dôvodov
Toto je tretia verzia tohto dokumentu vydaná k 19. 9. 2009.
Kontakt
Web: www.smnd.sk/main/spongia
E-mail: spongia@smnd.sk
Kontaktná osoba: Anino Belan alebo Michal Szabados
Príklad súboru spongia-info.txt
Názov tímu: Jožo&Fero-soft
Názov hry: Jožo in the jungle
Vývojové prostredie a prostriedky: Dev-C++, Allegro, OpenGL
Obrázky:
pozadie.jpg – internet
hrac.bmp – internet
myska.bmp – Windows
Hudba:
podklad.mp3 – Kopala studienku (ľudová)
copala_studienku.mp3 – www.ludovky.sk