Špongia 2008

Športové programovanie oči neodpudzujúcich grafických interaktívnych aplikácií

Viete, že...

Gregoriánsky kalendár platí od 24. februára 1582?

Výsledky

Boli vyhlásené výsledky. Oficiálne poradie je nasledovné:

  1. We Love Food
  2. Posledná Konštitúcia
  3. MöBeL
  1. Burning Marek
  2. gAIM-masters
  3. Padajúci Krompáč
  4. JazzGames
  5. Horkokrvné Skrine
  6. M+M games
  7. Pure Senec Production
  8. Gamča
  9. DMB studios
  10. Bash
  11. Jacky's STUDIO

Víťazom srdečne blahoželáme. Výsledky spoločne s hodnotením poroty si môžete pozrieť na výsledkovej listine (formát PDF).

1. We Love Food

Espero

Zloženie tímu: Alexander Mravčák, Milan Mitka, Peter Sandtner, Dominik "O.G." Lukáč, Daniel Lovásko
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: C++
Celkové hodnotenie: 97%

Špongia

Espero je plošinovka, v ktorej hráte zároveň za všetky tri postavy. Na začiatku síce máte iba čarodeja Geda, to sa ale v priebehu hry mení. Každá z postáv má tri obranné a tri útočné kúzla, ktoré sa počas hry odkrývajú. Hra má veľmi pekné grafické efekty a príjemnú hudbu, ktorá je autorská.

Stránka projektu

2. Posledná Konštitúcia

Scion

Zloženie tímu: Tomi Belan, Števo Benčík, Viktor Seč
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Lua, C
Celkové hodnotenie: 93%

Špongia

Scion je RPG hra s old-school 2D grafikou, ale aj rôznymi netradičnými prvkami. Má veľmi prepracovaný herný systém - kúzla sa vyvolávajú pomocou slov, pričom každá dvojica robí niečo iné. Tento systém umožňuje hráčovi taktizovať a vopred si plánovať, ako slová čo najefektívnejšie prepojiť a zreťaziť.

Stránka projektu

3. MöBeL

Zmoří demence jaro?

Zloženie tímu: Laco Pápay, Barbora Hollá, Michael Kasarda
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: C#
Celkové hodnotenie: 88%

Špongia

Logická hra, v ktorej pomocou presúvania predmetov sa máte dostať všetkými troma postavami na loď. Nie je to však tak jednoduché, Ged vie predmety len ťahať, Tehanu tlačiť a skákať cez jamy a Tenar akurát zavadzia.

Stránka projektu

4. Burning Marek

Quest of Fire

Zloženie tímu: Ján Hozza, Marek Špano, Boris Vavrík, Martin Pinter, Karol Nagyéri
Škola: GJH
Vývojový nástroj: Game Maker 6.1
Celkové hodnotenie: 85%

Špongia

Príbeh o víťazstve nad smrťou... príbeh o troch hrdinoch - čarodejovi Gedovi, knažke Tenar a dievčati Therre. Typ hry je mix rpg a skákačky. Je v nej niekoľko levelov, v ktorých hráme s niektorou z postáv. Ged, ktorý sa vydal hľadať Kúzlo smrti, môže použivať mágiu. Tenar hľadá Lebečný meč a používa zbrane. Therra, ktorá je mladý drak bojuje proti bojovníkom smrti. V hre sa objavujú noví a noví nepriatelia, je na hráčovi, čo na postavách vylepší, na ktorú postavu dá svoje skóre. Hra je veľmi zaujímavá a určite sa pri jej hraní nebudete nudiť.

5. gAIM-masters

Kráľovná zememorí

Zloženie tímu: Mihal Hozza, Ján Janočko, Michal Markusek, Michal Hajdin, Peter Macko, Monika Gurská
Škola: GJH
Vývojový nástroj: Delphi
Celkové hodnotenie: 78%

Špongia

Novým kráľom zememorí sa stal čarodej Stretsam Miag milujúci chaos a vojnu. Podľa starého proroctva existuje dievča, ktoré dokáže zlého kráľa zvrhnúť. Podarí sa to Gedovi, Tenar a Therre? Hra s jednoduchým ovládaním, pri ktorej si precvičíte svoj um a rýchle prsty. V demoverzii môžete prejsť pár levelov hry. Poteší vás pekná anime grafika a hudba v pozadí.

Stránka projektu

6. Padajúci Krompáč

Involutus Servabilis

Zloženie tímu: Rastislav Tisovčík, Simona Sabová, Andrej Bebjak, Jakub Slaninka
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: C++
Celkové hodnotenie: 78%

Špongia

V hre hráte za Tenar, ktorá bojuje proti zlým rebelom. Jej cieľom je dostať sa "niekde doprava", pričom môže používať svoje päste, mágiu, veľké skoky a štít. Hra je preložená veľmi pútavým príbehom.

Stránka projektu

7. JazzGames

Dragon Wings for a Queen

Zloženie tímu: Silvia Spišáková, Justin Dudas, Dávid Dobiáš
Škola: Kanada a G. Hubeného
Vývojový nástroj: Scratch
Celkové hodnotenie: 67%

Špongia

Náš jediný medzinárodný tím vytvoril adventúrku s tromi levelmi, v ktorej hráč prechádza rôznymi miestnosťami, zbiera predmety a kúzli aby porazil pirátsku kráľovnú. Pri tom hojne využíva mapu a objavuje zákutia pirátskeho ostrova. Hra je v angličtine a je hrateľná online bez inštalácie (pri najnovšej Jave a Firefoxe/IE), prípadne je možné nainštalovať scratch z www.scratch.mit.edu a spustiť hru v ňom.

Stránka projektu

8. Horkokrvné Skrine

Radar Adventure

Zloženie tímu: Peter Csiba, Zoran Chadziivanov, Juro Maťo
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: C++
Celkové hodnotenie: 65%

Špongia

Úlohou troch čarodejov je získať späť technológiu, ktorú ukradol zlý generál počas tretej svetovej vojny. Vo vojne sa svet zničil nukleárnymi hlavicami a niektorí ľudia zmutovali na čarodejov so špeciálnymi schopnosťami. Traja z nich sa musia predrať lesom plným príšer a nájsť predmety. Ide o 3D hru, kde hráč ovláda troch čarodejov v reálnom čase. Každý čarodej môže útočiť dýkou, guľovým bleskom a špeciálnou schopnosťou. Ide o to nájsť predmet, dostať sa k nemu a prežiť. Systém kolízií neumožňuje prejsť hráčovi cez príšeru, bez toho, aby ju zničil.

Stránka projektu

9. M+M games

Pharaohs legend

Zloženie tímu: Marián Longa, Martin Holický
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Game Maker
Celkové hodnotenie: 61%

Špongia

Hra ma 3 levely. V každom leveli hráte za inú postavu (1. level - Gedo, 2. level - Tenar, 3. level - Therra). Gedo musí prejsť bludisko, v ktorom je ukrytý kľúč. S kľúčom sa potom dá dôjsť na koniec levelu, kde Gedo nájde tajomnú runu. V druhom leveli musí Tenar prejsť pomedzi šípy tak, aby do nej vrazili max. 5krát, status healthbaru vidíte v pravom hornom rohu. Na konci levela nájde Tenar vzácny šíp. V treťom leveli hráte za Therru, ktorá bráni pyramídu pred nájazdmi vojnových lietadiel, kde sa všetko odohráva. Tak isto máte v pravom hornom rohu healthbar. V ľavom hornom rohu máte skóre. Viac sa dozviete v hre.

10. Pure Senec Production

Alwayssummer days

Zloženie tímu: Emil Smoliga, Halina Labiková, Michaela Poliaková
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Blender
Celkové hodnotenie: 56%

Špongia

Jediná 3D hra, ktorá sa zúčastnila tohtoročnej súťaže. Hráte v nej za Geda, ktorý putuje po ostrove a stretáva sa s inými ľuďmi. Hra však žiaľ nebola dokončená, a tak sa v nej dá splniť akurát jedna úloha.

11. Gamča

Lords of Javusox

Zloženie tímu: Vladimír Jurenka, Stanislav Párnický, Jozef Kováč, Karol Firbas, Peter Matus, Patrik Dillinger
Škola: Gamča
Vývojový nástroj: Java
Celkové hodnotenie: 55%

Špongia

Tím Gamča z Gamče pripravil RPG hru s príjemnou hudbou. Po zvolení vlastností vašej postavy sa ocitáte v lese plnom divokej zveri, proti ktorej môžete bojovať. Hra je vyvinutá v Jave s grafickou knižnicou Swing, ale žiaľ je dosť nestabilná.

12. DMB studios

Gedov príbeh

Zloženie tímu: Barbora Kováčová, Ján Michael Kormaník, Marek Dubašák
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Imagine
Celkové hodnotenie: 37%

Špongia

Toto je dielo programátorov z tercie, kvarty a kvinty. Znova hráte za Geda, ktorého úlohou je prejsť cez rôzne prekážky až do cieľa. Je to jediná hra, ktorá bola vyvíjaná v Imagine.

13. Bash

Neshum's defense

Zloženie tímu: Ján Pulmann
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Python
Celkové hodnotenie: 9%

Špongia

Táto hra vyvíjaná v Pythone sa žiaľ nedočkala spustiteľnej verzie. Napriek tomu ďakujeme, že nám ju kapitán aj tak odprezentoval :)

14. Jacky's STUDIO

SORS

Zloženie tímu: Tomáš Lintner, Tomáš Kollár, Michaela Šandalová
Škola: ŠpMNDaG
Vývojový nástroj: Game Maker
Celkové hodnotenie: 5%

Špongia

Žiaľ našemu najmladšiemu tohtoročnému tímu sa nepodarilo hru spustiť, takže nám akurát ukázali zaujímave intro. Držíme palce ďalší rok!