Na stiahnutie
Pravidlá si môžete stiahnuť vo formáte doc alebo pdf:
Pravidlá
ŠPONGIA – Pravidlá
Špongia je súťaž v programovaní počítačových hier, ktorú poriada Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium (ŠpMNDaG) pod záštitou kabinetu matematiky, fyziky a informatiky.
V hlavných úlohách:
- Porota
 - Má troch až piatich členov
 - Predseda poroty vymýšľa zadanie
 - Porota hodnotí výsledné programy a rozhoduje o udelení cien
 - Účastníci
 - Súťaže sa zúčastňujú tímy žiakov ZŠ, SŠ a gymnázií (starší sa môžu zúčastniť exhibične – súťaže sa teda nezúčastňujú)
 - Tím má 1-6 členov, pričom jeden z členov tímu je kapitán
 - Každý účastník môže byť nanajvýš v jednom tíme
 
Forma súťaže
Súťaž sa skladá z dvoch častí – z programovacej časti a vyhodnotenia.
- Programovacia časť
 - Programovacia časť trvá 18 dní
 - Prvý deň sa zverejní zadanie a najneskôr posledný deň na pravé poludnie treba porote odovzdať program
 - Programovacia časť prebieha vo voľnom čase súťažiacich
 - Súťažiaci môžu programovať v ľubovoľnom programovacom jazyku
 - Môžu sa používať aj cudzie "zdroje" (obrázky, hudba...) (viď nižšie), ale vlastné budú hodnotené lepšie
 - Súťažiaci môžu používať vopred pripravené vlastné zdrojové kódy, obrázky, hudbu a pod.
 - Pokiaľ súťažiaci používajú cudzie knižnice, musia rešpektovať ich licencie
 - Vyhodnotenie
 - Trvá jeden deň
 - Vyhodnotenie prebehne verejne na gymnáziu Školy pre mimoriadne nadané deti Skalická 1.
 - Najprv bude mať každý tím prezentáciu vlastného programu
 - Prezentuje sa odovzdaná verzia programu
 - Prezentácia programu bude trvať cca 15-20 min. (podľa počtu zúčastnených tímov, počas súťaže bude rozsah upresnený).
 - K dispozícii bude PC, dataprojektor, súťažiaci si môžu doniesť vlastné notebooky. (V prípade potreby ďalších pomôcok kontaktujte organizátorov.)
 - Odporúčame, aby si každý tím urobil prezentáciu v PowerPointe príp. inom obdobnom programe
 - Po prezentáciách bude nasledovať vyhodnotenie v rôznych kategóriách (viď nižšie) a udeľovanie cien
 - Tímy, čo nemajú vlastný notebook s nainštalovanou hrou, môžu po dohode e-mailom (spongia@smnd.sk) niektorý deň pred prezentáciou nainštalovať a odskúšať svoju hru na počítači, ktorý budú mať k dispozícii počas prezentácie.
 
Ako odovzdať program
- Program nemusí byť hotový, ale musí byť spustiteľný
 - Spolu s programom treba odovzdať aj zdrojové kódy
 - Spolu s programom treba odovzdať aj súbor spongia-info.txt, kde budú uvedené všetky cudzie "zdroje" (obrázky, hudba...); príklad takého súboru viď nižšie.
 - Odporúčame priložiť aj manuál k hre (s popisom ovládania resp. možností hry)
 - Program sa dá odovzdať buď osobne (Aninovi Belanovi na ŠpMNDaG) alebo prostredníctvom e-mailu (spongia@smnd.sk).
 
Hodnotené kategórie
V zátvorke je uvedená váha kategórie, celkový súčet je 100 bodov.
- Najlepšia hrateľnosť (15)
 - Hodnotí sa herný princíp a hrateľnosť hry
 - Technická vyspelosť (15)
 - Hodnotí sa bezproblémovosť inštalácie, spustiteľnosť programu, jeho stabilita, tzv. bezbugovosť a nezávislosť rýchlosti hry na výkone počítača (prítomnosť tzv. timeru).
 - Splnenie zadania (15)
 - Hodnotí sa nakoľko program spĺňa požiadavky zo zadania
 - Najlepšia grafika (15)
 - Hodnotí sa pôvodnosť grafiky a celkový dojem
 - Najlepší zvuk (10)
 - Hodnotí sa pôvodnosť zvuku a celkový dojem
 - Najlepšia atmosféra (5)
 - Hodnotí sa zladenosť grafiky a zvuku, atmosféra hry
 - Najlepší nápad (10)
 - Hodnotí sa originalita programu
 - Najlepšie promo (10)
 - Hodnotia sa veci propagujúce hru, ako napr. web stránka, trailer, samotná prezentácia, fantázii sa však medze nekladú. Prezentácia je dôležitá súčasť tvorby hry, preto určite príďte hru odprezentovať. V prípade mimobratislavských tímov sme schopní poskytnúť nocľah v škole, treba si ale doniesť spací vak.
 - Cena publika (5)
 - Keďže prezentácie prebehnú verejne, publikum bude mať možnosť hlasovať za najlepšiu hru
 - Absolútny víťaz
 - Hlavná cena
 
Termíny súťaže pre rok 2013
| 17. 10. | Uzávierka prihlasovania tímov (štvrtok) | 
| 18. 10. | Vyhlásenie zadania (piatok) | 
| 18. 10. – 4. 11. | Programovacia časť | 
| 4. 11. | Termín odovzdania programov (pondelok) | 
| 11. 11. | Vyhodnotenie (pondelok) | 
Záverečné ustanovenia
Organizátori si vyhradzujú právo na zmenu pravidiel do 3 dní pred vyhlásením zadania. Porota má právo diskvalifikovať nejaký tím:
- Pri porušení pravidiel
 - Pri nedodržaní zadania
 - Pri porušení morálnych alebo etických zásad
 - Vo výnimočných prípadoch ak to uzná za vhodné z iných dôvodov
 
Kontakt
Web: www.smnd.sk/main/spongia
E-mail: spongia@smnd.sk
Kontaktná osoba: Anino Belan
Príklad súboru spongia-info.txt
Názov tímu: Jožo&Fero-soft Názov hry: Jožo in the jungle Vývojové prostredie a prostriedky: Dev-C++, Allegro, OpenGL Obrázky: pozadie.jpg – internet hrac.bmp – internet myska.bmp – Windows Hudba: podklad.mp3 – Kopala studienku (ľudová) copala_studienku.mp3 – www.ludovky.sk