Grafika a zvuk

Obrázkové premenné

// loptička a pálka do hry PONG
PImage lopticka;
PImage palka;

Načítanie obrázka

  1. Obrázok typu .png alebo .jpg ulož do priečinka so skicou.
    Ak priečinok skice ešte nemáš, najprv skicu pomenuj a ulož na úložisko.

  2. Uložený obrázok načítaš do premennej lopticka funkciou loadImage():

    lopticka = loadImage("ball.png");

    Ak máš obrázkov viac, vytvor si pre ne podpriečinok (napr. obr), aby sa ti nepomiešali so súbormi samotnej skice:

    lopticka = loadImage("obr/ball.png");
    palka = loadImage("obr/palka.png");

umiestnenie obrázka do skice

Použi funkciu image():

  // vykresenie obrázkovej premennej
  image(lopticka, 100, 100);

Audio

Zatiaľ pozri funkciu soundFile() v (dokumentáciu Processingu)[https://processing.org/reference/libraries/sound/SoundFile.html]