Hra PONG

V klasickej arkáde PONG sú sa na hornom a dolnom okraji obrazovky pohybujú pálky riadené dvoma hráčmi. Úlohou hráčov je odrážať loptičku tak, aby ju protivník nechytil. Ak loptička prejde dolnou a hornou stenou, víťazovi sa priráta bod a začína sa ďalšia výmena. Hra trvá dovtedy, kým to hráčov neomrzí.

Úloha 1. Naprogramujte pálku, riadenú myšou. Pálka sa pohybuje v dolnej časti obrazovky, stále v rovnakej výške.

Processing (Java)

// Java Processing

void setup() 
{
  size(400, 400);

}

void draw()
{
  background(0);
  fill(255);
  rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
}

Processing (Python)

def setup():
    size(400, 400)

def draw():
    background(0)
    fill(255)
    rect(mouseX, height - 30, 60, 20)

P5.js (JavaScript)

function setup() 
{
  createCanvas(400, 400);

}

function draw()
{
  background(0);
  fill(255);
  rect(mouseX, height - 30, 60, 20);  
}

Úloha 2. Pridajte pálku pre druhého hráča na hormom okraji plátna.
Pre jednoduchosť - riadiť ju bude prvý hráč tou istou myšou ako pálku č. 1. (Pálky sa teda budú pohybovať súčasne).

Processing (Java)

// Java Processing

void setup() 
{
  size(400, 400);

}

void draw()
{
  background(0);
  fill(255);
  rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
  rect(mouseX, 10, 60, 20);  
}

Processing (Python)

def setup():
    size(400, 400)

def draw():
    background(0)
    fill(255)
    rect(mouseX, height - 30, 60, 20)
    rect(mouseX, 10, 60, 20);  

P5.js (JavaScript)

function setup() 
{
  createCanvas(400, 400);

}

function draw()
{
  background(0);
  fill(255);
  rect(mouseX, height - 30, 60, 20); 
  rect(mouseX, 10, 60, 20);  
}