V klasickej arkáde PONG sú sa na hornom a dolnom okraji obrazovky pohybujú pálky riadené dvoma hráčmi. Úlohou hráčov je odrážať loptičku tak, aby ju protivník nechytil. Ak loptička prejde dolnou a hornou stenou, víťazovi sa priráta bod a začína sa ďalšia výmena. Hra trvá dovtedy, kým to hráčov neomrzí.
Úloha 1. Naprogramujte pálku, riadenú myšou. Pálka sa pohybuje v dolnej časti obrazovky, stále v rovnakej výške.
// Java Processing
void setup()
{
size(400, 400);
}
void draw()
{
background(0);
fill(255);
rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
}
def setup():
size(400, 400)
def draw():
background(0)
fill(255)
rect(mouseX, height - 30, 60, 20)
function setup()
{
createCanvas(400, 400);
}
function draw()
{
background(0);
fill(255);
rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
}
Úloha 2. Pridajte pálku pre druhého hráča na hormom okraji plátna.
Pre jednoduchosť - riadiť ju bude prvý hráč tou istou myšou ako pálku č. 1. (Pálky sa teda budú pohybovať súčasne).
// Java Processing
void setup()
{
size(400, 400);
}
void draw()
{
background(0);
fill(255);
rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
rect(mouseX, 10, 60, 20);
}
def setup():
size(400, 400)
def draw():
background(0)
fill(255)
rect(mouseX, height - 30, 60, 20)
rect(mouseX, 10, 60, 20);
function setup()
{
createCanvas(400, 400);
}
function draw()
{
background(0);
fill(255);
rect(mouseX, height - 30, 60, 20);
rect(mouseX, 10, 60, 20);
}