Ovládanie myšou

Ovládanie myšou

Program v Processingu možno rozdeliť na niekoľko časti (blokov). Robí sa to pomocou funkcií. Každá funkcia je akýsi blok príkazov, ktoré niečo robia.

// java

void setup() {
    size(400, 400);
}

void draw() {
    background(0);
    fill(255, 0, 0);
    ellipse(100, 100, 10, 10);
}
# python

def setup():
    size(400, 400)

def draw():
    background(0)
    fill(255, 0, 0)
    ellipse(100, 100, 10, 10)

Interaktívny program

Interaktívny program je taký, môže byť ovplyvnený vstupom požívateľa, t.j. počas svojho behu zmení svoje správanie, ak používateľ niečo urobí (stlačí kláves, pohybuje či kliká myšou atď). Takéto niečo môžeme robiť s využitím premenných.

def setup():                # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
    size(400, 400)          # rozmer platna

def draw():                 # funkcia draw() sa vola opakovane - "nekonecna slučka"
    background(0)                       # cierne pozadie
    fill(255, 0, 0)                     # cervena vypln
    ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10)     # gulocka
# python

def setup():                # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
    size(400, 400)          # rozmer platna

def draw():                 # funkcia draw() sa volá opakovane do nekonečna, preto sa to volá "nekonečná slučka"
    background(0)                       # cierne pozadie
    fill(255, 0, 0)                     # cervena vypln
    ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10)     # gulocka

Prehoďme teraz volanie funkcie background() na iné miesto v programe:

def setup():                # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
    size(400, 400)          # rozmer platna
    background(0)                       # cierne pozadie

def draw():                 # funkcia draw() sa vola opakovane - "nekonecna slučka"
    fill(255, 0, 0)                     # cervena vypln
    ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10)     # gulocka