Program v Processingu možno rozdeliť na niekoľko časti (blokov). Robí sa to pomocou funkcií. Každá funkcia je akýsi blok príkazov, ktoré niečo robia.
// java
void setup() {
size(400, 400);
}
void draw() {
background(0);
fill(255, 0, 0);
ellipse(100, 100, 10, 10);
}
# python
def setup():
size(400, 400)
def draw():
background(0)
fill(255, 0, 0)
ellipse(100, 100, 10, 10)
Interaktívny program je taký, môže byť ovplyvnený vstupom požívateľa, t.j. počas svojho behu zmení svoje správanie, ak používateľ niečo urobí (stlačí kláves, pohybuje či kliká myšou atď). Takéto niečo môžeme robiť s využitím premenných.
def setup(): # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
size(400, 400) # rozmer platna
def draw(): # funkcia draw() sa vola opakovane - "nekonecna slučka"
background(0) # cierne pozadie
fill(255, 0, 0) # cervena vypln
ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10) # gulocka
# python
def setup(): # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
size(400, 400) # rozmer platna
def draw(): # funkcia draw() sa volá opakovane do nekonečna, preto sa to volá "nekonečná slučka"
background(0) # cierne pozadie
fill(255, 0, 0) # cervena vypln
ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10) # gulocka
Prehoďme teraz volanie funkcie background() na iné miesto v programe:
def setup(): # funkcia setup() sa volá automaticky, JEDINÝ raz, na začiatku programu
size(400, 400) # rozmer platna
background(0) # cierne pozadie
def draw(): # funkcia draw() sa vola opakovane - "nekonecna slučka"
fill(255, 0, 0) # cervena vypln
ellipse(mouseX, mouseY, 10, 10) # gulocka